Naše vlaky a lokomotivy

Pojeďte s námi :-)
Zpět

Motorová jednotka RegioSprinter

Místa ke stání
65
Místa k sezení
100
Max. rychlost
100 km/h
Výkon motoru
2x198 kW

RegioSprinter výrobce Siemens – Duewag z roku 1995 je vybaven dvěma motory Man D2865 LUH 05 a má hydromechanický přenos výkonu. Disponuje 100 místy k stání a 65 místy k sezení. Je dlouhý 24 800 mm, váží 36 t a dosahuje rychlosti až 100 km/h. Každý jeho motor má výkon 2×198 kW.

Jedná se o klimatizované nízkopodlažní drážní vozidlo s bezbariérovým nástupním prostorem, s možností přepravy osob s omezenou schopností pohybu, dětských kočárků a jízdních kol (v zimě lyží). V interiéru najdete velkoprostorové bezbariérové WC s přebalovacím pultem. Jendotky jsou vybaveny moderním informačním systémem. Samozřejmostí je Wi-Fi a zásuvky na 230 V.

Společnost AŽD má v provozu čtyři jednotky RegioSprinter pojmenované: Janička, Míša, Terezka a Radka.

Motorová jednotka RegioSprinter

Místa ke stání
65
Místa k sezení
100
Max. rychlost
100 km/h
Výkon motoru
2x198 kW

RegioSprinter výrobce Siemens – Duewag z roku 1995 je vybaven dvěma motory Man D2865 LUH 05 a má hydromechanický přenos výkonu. Disponuje 100 místy k stání a 65 místy k sezení. Je dlouhý 24 800 mm, váží 36 t a dosahuje rychlosti až 100 km/h. Každý jeho motor má výkon 2×198 kW.

Jedná se o klimatizované nízkopodlažní drážní vozidlo s bezbariérovým nástupním prostorem, s možností přepravy osob s omezenou schopností pohybu, dětských kočárků a jízdních kol (v zimě lyží). V interiéru najdete velkoprostorové bezbariérové WC s přebalovacím pultem. Jendotky jsou vybaveny moderním informačním systémem. Samozřejmostí je Wi-Fi a zásuvky na 230 V.

Společnost AŽD má v provozu čtyři jednotky RegioSprinter pojmenované: Janička, Míša, Terezka a Radka.

Motorový vůz ř. 810

Místa ke stání
55
Místa k sezení
40
Max. rychlost
80 km/h
Výkon motoru
155 kW

Motorový vůz ř. 810 má 55 míst k sezení a 40 míst k stání. Je dlouhý 13 970 mm, váží 20 t a dokáže dosáhnout rychlosti až 80 km/h. Jeho motor má výkon 155 kW. Vozy jsou poháněny nepřeplňovaným vznětovým motorem LIAZ ML 634 prostřednictvím automatické hydromechanické převodovky Praga 2 M 70.

Motorový vůz je uvnitř rozdělen na dvě stanoviště strojvedoucího a dva nástupní prostory. Na předním je WC a zavazadlový kout s pěti sklopnými sedadly a uprostřed velkoprostorový oddíl pro cestující. Ten poskytuje 50 míst k sezení v uspořádání 2+3. Vlaky budou vybaveny moderním informačním systémem.

Společnost AŽD má v provozu tři motorové vozy ř. 810 a dva přípojné ř. 010.

Motorový vůz ř. 810

Místa ke stání
55
Místa k sezení
40
Max. rychlost
80 km/h
Výkon motoru
155 kW

Motorový vůz ř. 810 má 55 míst k sezení a 40 míst k stání. Je dlouhý 13 970 mm, váží 20 t a dokáže dosáhnout rychlosti až 80 km/h. Jeho motor má výkon 155 kW. Vozy jsou poháněny nepřeplňovaným vznětovým motorem LIAZ ML 634 prostřednictvím automatické hydromechanické převodovky Praga 2 M 70.

Motorový vůz je uvnitř rozdělen na dvě stanoviště strojvedoucího a dva nástupní prostory. Na předním je WC a zavazadlový kout s pěti sklopnými sedadly a uprostřed velkoprostorový oddíl pro cestující. Ten poskytuje 50 míst k sezení v uspořádání 2+3. Vlaky budou vybaveny moderním informačním systémem.

Společnost AŽD má v provozu tři motorové vozy ř. 810 a dva přípojné ř. 010.

Měřicí motorový vůz ETCS

Místa ke stání
12
Místa k sezení
0
Max. rychlost
110 km/h
Výkon motoru
588 kW

Motorový vůz ř. 851 byl společností AŽD v roce 2013 přestavěn na měřicí vůz ETCS a přeznačen na 165.001-7. Do vozu byl osazen nový motor Caterpillar C 27 včetně nového elektronického řídicího systému. Součástí měřicího vozu jsou mobilní části systémů AVV (Automatické vedení vlaku) a ETCS (jednotný evropský vlakový zabezpečovač).

V interiéru najdete přední a zadní stanoviště strojvedoucího, strojovnu, zavazadlový prostor, dva nástupní prostory (přední s WC), lůžkový oddíl a velkoprostorový oddíl pro cestující/vývojové pracovníky AŽD. 

Měřicí motorový vůz ETCS

Místa ke stání
12
Místa k sezení
0
Max. rychlost
110 km/h
Výkon motoru
588 kW

Motorový vůz ř. 851 byl společností AŽD v roce 2013 přestavěn na měřicí vůz ETCS a přeznačen na 165.001-7. Do vozu byl osazen nový motor Caterpillar C 27 včetně nového elektronického řídicího systému. Součástí měřicího vozu jsou mobilní části systémů AVV (Automatické vedení vlaku) a ETCS (jednotný evropský vlakový zabezpečovač).

V interiéru najdete přední a zadní stanoviště strojvedoucího, strojovnu, zavazadlový prostor, dva nástupní prostory (přední s WC), lůžkový oddíl a velkoprostorový oddíl pro cestující/vývojové pracovníky AŽD. 

Lokomotiva 749.039

Místa ke stání
0
Místa k sezení
0
Max. rychlost
100 km/h
Výkon motoru
1 103 kW

Lokomotiva ř. 749 je 75 t vážící a 16 500 mm dlouhá dieselová lokomotiva s motorem K 6 S 310 DR s elektrickým přenosem výkonu, která vznikla rekonstrukcí původních lokomotiv ř. 751 a 752 (ex T478.1 a .2). Ty se uskutečnily v letech 1992–1996, vzešlo z nich celkem 60 lokomotiv. 

V průběhu času se staly i díky charakteristickému bublajícímu zvuku legendárními. Přední vypouklá maska lokomotivy se pak zasloužila za její snad nejznámější přezdívku: Bardotka. Strojvedoucí se totiž shodují, že maska z bočního pohledu připomíná hrudník slavné herečky Brigitte Bardotové.

Lokomotiva 749.039

Místa ke stání
0
Místa k sezení
0
Max. rychlost
100 km/h
Výkon motoru
1 103 kW

Lokomotiva ř. 749 je 75 t vážící a 16 500 mm dlouhá dieselová lokomotiva s motorem K 6 S 310 DR s elektrickým přenosem výkonu, která vznikla rekonstrukcí původních lokomotiv ř. 751 a 752 (ex T478.1 a .2). Ty se uskutečnily v letech 1992–1996, vzešlo z nich celkem 60 lokomotiv. 

V průběhu času se staly i díky charakteristickému bublajícímu zvuku legendárními. Přední vypouklá maska lokomotivy se pak zasloužila za její snad nejznámější přezdívku: Bardotka. Strojvedoucí se totiž shodují, že maska z bočního pohledu připomíná hrudník slavné herečky Brigitte Bardotové.

Lokomotiva 742.119

Místa ke stání
0
Místa k sezení
0
Max. rychlost
90 km/h
Výkon motoru
883 kW

Lokomotivy řady 742 (ex T 466.2) o váze 64 t a délce 13 600 mm s motorem K 6 S 230 DR, byly v letech 1977 až 1986 vyráběny v lokomotivce ČKD Praha. Jedná se o čtyřnápravové motorové lokomotivy kapotového uspořádání s elektrickým přenosem výkonu, určené pro nákladní dopravu a posun, jejichž konstrukce vychází z řady 740.

Společnost AŽD v roce 2020 zakoupila lokomotivu 749.119 od Správy Ústecké dráhy a hned prošla generální opravou. Modrý kocour, jak lokomotivě železniční fanoušci přezdívají, slouží jako záložní hnací vozidlo pro osobní dopravu na Švestkové dráze.

Lokomotiva 742.119

Místa ke stání
0
Místa k sezení
0
Max. rychlost
90 km/h
Výkon motoru
883 kW

Lokomotivy řady 742 (ex T 466.2) o váze 64 t a délce 13 600 mm s motorem K 6 S 230 DR, byly v letech 1977 až 1986 vyráběny v lokomotivce ČKD Praha. Jedná se o čtyřnápravové motorové lokomotivy kapotového uspořádání s elektrickým přenosem výkonu, určené pro nákladní dopravu a posun, jejichž konstrukce vychází z řady 740.

Společnost AŽD v roce 2020 zakoupila lokomotivu 749.119 od Správy Ústecké dráhy a hned prošla generální opravou. Modrý kocour, jak lokomotivě železniční fanoušci přezdívají, slouží jako záložní hnací vozidlo pro osobní dopravu na Švestkové dráze.